Rebranding miasta Rybnik

Położone na Górnym Śląsku miasto Rybnik rozwinęło się jako centrum rybołówstwa – jego nazwa dosłownie oznacza „staw rybny”. Obecnie liczące około 140 000 górnicze miasto jest w trakcie pozytywnej transformacji w nowoczesny i przyjazny ośrodek miejski.

Nowe logo oraz system identyfikacji wizualnej zaprojektowało Studio Otwarte.

Historycznie miasto słynęło z hodowli ryb, stąd w miejskim herbie wizerunek szczupaka. Jednak sposób w jaki został narysowany w miejskim herbie, uniemożliwiał uproszczenie i stosowanie go na współczesnych nośnikach. Dlatego na potrzeby nowej identyfikacji wizualnej trzeba było opracować go od nowa. Narysowane grubszą kreską, uproszczone „logo heraldyczne” może być teraz swobodnie skalowane i umieszczane na różnych podłożach.
~ Studio Otwarte

W większości materiałów logo umieszczane będzie w pionie w stosunku do sygnetu, co nadaje mu współczesny charakter, a jednocześnie zapewnia, że nazwa miasta jest najbardziej widoczna. Układy są czyste i proste dzięki rozszerzonemu krojowi co ciekawie koresponduje ze smukłym elementem graficznym.

W logotypie i miejskich materiałach został użyty krój pisma Favela autorstwa polskiego projektanta – Mateusza Machalskiego. Na potrzeby key visuala błękit pochodzący z miejskiego herbu został uzupełniony “śląskimi” kolorami: czarnym czerwonym i żółtym.

Leitmotywem SIW Rybnika są ilustracje inspirowane pochodzącymi z lat 20-tych witrażami w sali posiedzeń rybnickiego ratusza. Postaci w witrażach przedstawiają alegorie dziedzin tradycyjnie związanych z Rybnikiem: hutnictwa, przemysłu i handlu, wspólnoty miejskiej, górnictwa i rolnictwa.
~ Studio Otwarte

Źródło: otwarte.com.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *