Nie ma co ukrywać, zakaz reklamowania napojów alkoholowych zmusił kreatywnych do zwiększenia swojego potencjału w wymyślaniu „jak to zrobić by nie oberwać” … od władz oczywiście. Najlepszym przykładem jest Carlsberg, który potrafi sponsorować Euro 2016 we Francji, w kraju, w którym obowiązuje zakaz sponsorowania wydarzeń sportowych przez marki alkoholowe. No ale mając 80 mln euro na działania reklamowe towarzyszące Euro można zrobić wiele. Carlsberg zainwestował masę pieniędzy w promocję słowa „Probably” – kluczowego elementu hasła marki „Probably the best beer in the world”. Pojedyncze słowo „Probably” nie wskazuje bezpośrednio na markę piwa, jednak dodanie charakterystycznej falki sprawia, że każdy wie o co chodzi. Była to największa kampania promocyjna Carlsberga w tym roku.

Reklama Carlsberg podczas EURO 2016

Idąc za ciosem Carlsberg nie rezygnuje z promocji słowa „Probably” i uderza z kolejnym świetnym pomysłem reklamowym. W południowej części Londynu, niedaleko The Truman Brewery stanął niecodzienny billboard. Niepozorne hasło z falką na znanej dla piwoszy zieleni nie było by niczym niezwykłym, gdyby nie … serwowało darmowego piwa. I oto każdy, kto podszedł bliżej, mógł zasmakować złocistego trunku bezpośrednio z billboardu. Czyż to nie najwspanialszy billboard na świecie? To pytanie nie tylko zadawali sobie sami smakosze, ale rozpisywały się o tym gazety i portale: Sun online, Mirror.co.uk, Metro, The Telegraph online, the Guardian, Time Out London. Wieść o cudownej reklamie viralowo rozeszła się za pomocą social media i dotarła aż do Stanów, gdzie TIME również nie poskąpił notki o „Probably the best poster in the world”.

Billboard, który serwuje piwo

Prawdopodobnie najlepszy billboard na świecie.

Mamy tutaj świetny przykład case studies tzw. marki wielowymiarowej, gdzie o rozpoznawalności świadczą wszystkie jej elementy (logo, hasło, kolorystyka, dżingiel, twarz marki itd.)

Prawdopodobnie najlepszy billboard na świecie. Billboard, który serwuje piwo

Źródło: fold7.com

gerard brożnowicz

gerard brożnowicz

Wielozadaniowy grafik z doświadczeniem agencji reklamowej, samouk rysunku i fotografii. Przed zamówieniem pizzy najpierw sprawdzi jakość menu, skład, potem literówki a na końcu ceny.

Leave a Reply